優妮一直很喜歡美國嘻哈跟饒舌

饒舌常持會寫到一些俚語

翻譯饒舌或嘻哈都很有挑戰

不過總踏出一步試試看 所以翻譯了這首歌

 

Fergie-Hungry-Instrumental-Prod-By-Yonni-Earl-St-Clair-Willie-Donut-mp3-image-400x330.jpg

不過Fergie的新歌 HUNGRY

Fergie(菲姬)以前是黑眼豆豆的女主唱

前陣子的M.I.L.F.也被我熱播好幾周

MV充滿了神秘的氛圍 色調也只有黑白

說實在MV看得優妮有點頭暈 不過這首歌的風格蠻特別的

快來享用吧 開動囉

 

Fergie - Hungry ft. Rick Ross

 

[Intro]

This special, biggest, global

這首歌超屌,超轟動,風靡全球
Yeah, yeah, yeah, yeah

耶,耶,耶,耶

 

[Verse 1]
To say it's complicated, understatement of the year

這太難以解釋,這樣說還只是輕描淡寫呢
Well maybe conflict made it a new flavor in your ear

這衝擊將會帶給你今年度最屌的音樂
They know that I'm a problem, that's why everybody scared

他們知道我是個麻煩,這就是為何大家退避三舍
Whatever doesn't kill you, can make you an ill-ionaire

那些無法將你擊垮的,會使你成為頂尖王者
Uh, just turn the headphones up or make the windows roll up

戴上你的耳機或者打開你的雙眼
I make they hands go up

我總能讓大家情不自禁起舞
When I show up and I blow it 'til I'm full up, wait, hold up

當我現身,我總能帶起轟動,等等,等等
Girl up in the mirror, only one I fear, uh

鏡子的妳,是我唯一懼怕的
You say you the realest, I told you I'm the illest

妳說這是妳最真實的慾望,我說我可是個壞男孩

 

[Chorus]
Sick, sick, mmm

感到無趣,真是無聊

Hungry, starving

我感到無法填滿的空洞
Not thirsty, just hungry

萬分飢渴
Ambitious, still hungry
我的野心和慾火,飢渴難耐

Still hungry

依然感到飢渴

 

[Verse 2]
I'm moonwalking on marble floors

我在大理石地板上來點月球漫步
Rick Ross, I'm just drippin' sauce

不過是秀了一點小伎倆
Bitches see me and they all just wave

辣妹們就情不自禁跟著搖擺
Rolls Royce and we call this Wraith

這台勞斯萊斯飆速起來簡直爽快

I fuck up money like I'm Escobar

我要揮金如土好比我是老大哥

Ballin', ballin', Kobe Bryant, that boy living large

像Kobe一樣把生活過到夠屌
No room for medium, that means you thinkin' small
選擇中等格局的你,看來根本不夠有guts

Ferrari, Fergie, switching gears, she rockin' with a boss
火辣的菲姬就像法拉利,換個齒輪,就火力全開

I close my eyes, I must be telepathic

我閉上雙眼就能心電感應
Look over haters, tripling my assets

那些酸民,眼睜睜看我賺進大把鈔票
It takes courage to accomplish these things
真是需要勇氣才能欣賞這些酸民的鬼話

Fergie's my queen, I'm the king, now come kiss on our rings

菲姬就是我的皇后,而我是國王,快來親吻我們的戒指

 

[Chorus]

Sick, sick, mmm

感到無趣,真是無聊

Hungry

我感到無法填滿的空虛

 

El Chapo

我要活得像個老大哥
Starving

我感到無法填滿的空虛
Not thirsty, just hungry

萬分飢渴
Ferrari Fergie

火辣的Fergie

Ambitious, still hungry

使我慾火難耐

Still hungry

依然感到飢渴

 

歌詞裡提到的Escobar和El Chapo分別是西班牙毒梟和墨西哥大毒梟

優妮初次翻這樣的歌曲 大家可以多給於指教

也可以留言給我你們希望我翻的歌曲呦

我們明天見

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 UNI優妮 的頭像
    UNI優妮

    ➼➼➼UNI優妮的異想世界♘

    UNI優妮 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()