這首歌的歌名很特別是一組電話號碼

它是美國的生命專線

MV的很多場景都讓人揪心

 

這一首歌的MV長達7分鐘

內容在講述一位同性戀小男孩

受到家人和同儕的排斥

幾近是崩潰與絕望到想結束生命

MV最後男主角和他的伴侶一起抱著他們的孩子

還和父母四人一起相視而笑

父母改變了態度 接納了男主角

 

快來享用這首歌吧 開動囉

 

 

                                                                                      Logic- 1-800-273-8255 ft.Alessia Cara, Khalid

[Pre-Chorus]
I've been on the low

我消極很長一段時間了
I been taking my time

我一直告訴自己慢慢來
I feel like I'm out of my mind

但我真的幾乎要崩潰
It feel like my life ain't mine

我的人生不像是我的
Who can relate?

但又有誰能懂呢?
I've been on the low

我消極很長一段時間了
I been taking my time

我一直告訴自己不要急
I feel like I'm out of my mind

但我真的幾乎要崩潰
It feel like my life ain't mine

我的人生不像是我的

 

[Chorus]
I don't wanna be alive

我不想活了
I don't wanna be alive

真的不想活了
I just wanna die today

我今天就要結束這一切
I just wanna die

我一心只想求死
I don't wanna be alive

我不想活了
I don't wanna be alive

真的不想活了
I just wanna die

我今天就要結束這一切
And let me tell you why

讓我告訴你為什麼

 

[Verse 1]
All this other shit I'm talkin' 'bout they think they know it

當我傾訴時,他們都自以為懂我所經歷的
I've been praying for somebody to save me, no one's heroic

我一直期待會有人能懂我了解我,但始終沒有
And my life don't even matter

我的生命根本不重要吧
I know it I know it I know I'm hurting deep down but can’t show it

我了解,我了解,我了解自己傷得多深,但不知道如何表達
I never had a place to call my own

我從未有一個真正的歸屬
I never had a home

我從未有一個真正的家
Ain't nobody callin' my phone

沒有人會打電話關心我
Where you been? Where you at? What's on your mind?

你去哪了?你在哪裡?你在想什麼
They say every life precious but nobody care about mine

人們說生命誠可貴 但根本沒有人關心我的

 

[Pre-Chorus]
I've been on the low

我消極很長一段時間了
I been taking my time

我一直告訴自己慢慢來
I feel like I'm out of my mind

我覺得自己幾乎崩潰
It feel like my life ain't mine

我感到我的人生不是我的
Who can relate?

但有誰能懂呢
I've been on the low

我消極很長一段時間了
I been taking my time

我一直告訴自己不要急
I feel like I'm out of my mind

我覺得自己幾乎崩潰
It feel like my life ain't mine

我的人生不像是我的

 

[Chorus]
I want you to be alive

我要你活下去
I want you to be alive

我就要你活下去
You don't gotta die today

你今天不會死去
You don't gotta die

你不會死去
I want you to be alive

我要你活下去
I want you to be alive

我就要你活下去
You don't gotta die

你不會死去
Now lemme tell you why

現在就讓我告訴你為什麼

 

[Verse 2]
It's the very first breath

這是你第一口吸入的新鮮空氣
When your head's been drowning underwater

在你溺水好一陣子之後
And it's the lightness in the air

好好感受重生的輕盈
When you're there

當你在此
Chest to chest with a lover

當你與愛人的兩顆心如此貼近
It's holding on, though the road's long

繼續堅持下去呀!即使路途艱辛
And seeing light in the darkest things

在黑暗中看見曙光
And when you stare at your reflection

當你看見自己的倒影
Finally knowing who it is

終於看清自己是誰
I know that you'll thank God you did

你必定會感謝上帝 你做到了

 

[Verse 3]

I know where you been, where you are, where you goin'

我知道你剛才去了哪裡,你現在在哪裡,在做什麼
I know you're the reason I believe in life

我知道你就是我生命的真諦
What's the day without a little night?

假如一天中少了黑夜
I'm just tryna shed a little light

It can be hard

這一切非常困難
It can be so hard

生活如此的艱困
But you gotta live right now

但是現在你必須活下去
You got everything to give right now

 

[Pre-Chorus]
I've been on the low

我消極很長一段時間了
I been taking my time

我一直告訴自己慢慢來
I feel like I'm out of my mind

我覺得自己幾乎崩潰
It feel like my life ain't mine

我的人生不像是我自己的
Who can relate?

但有誰能懂呢?
I've been on the low

我消極很長一段間了
I been taking my time

我一直告訴自己不要急
I feel like I'm out of my mind

我感到幾乎崩潰
It feel like my life ain't mine

我的人生不像是我的

 

[Chorus]
I finally wanna be alive

我終於想活下去
I finally wanna be alive

我真的想活下去
I don't wanna die today

我不想在今天死去
I don't wanna die

我不想死去
I finally wanna be alive

我終於想活下去
I finally wanna be alive

我真的想活下去
I don't wanna die

我不想死去
I don't wanna die

我不想死去

 

[Outro]

Pain don't hurt the same, I know

我知道每種痛苦都不盡相同
The lane I travel feels alone

在路途中難免感到孤單寂寞
But I'm moving 'til my legs give out

但我會一直向前直到雙腿不能行走
And I see my tears melt in the snow

我的滾燙熱淚在雪中融化
But I don't wanna cry

我不想哭了
I don't wanna cry anymore

我再也不哭了
I wanna feel alive

我想好好享受重生
I don't even wanna die anymore

我一點都不想死了
Oh I don't wanna

我再也不想
I don't wanna

我再也不想
I don't even wanna die anymore

                                                                                                 我再也沒有想放棄一切的念頭了

 

 

優妮希望這首歌可以帶給正在低谷的人一些力量

也許生活中的困境快要將你擊垮

但是不要放棄自己與生命

你值得被好好對待

但你要先好好珍惜自己 

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 UNI優妮 的頭像
    UNI優妮

    ➼➼➼UNI優妮的異想世界♘

    UNI優妮 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()